mandag 25. juni 2018

Ønska meg så veldig en sånn...




som jeg så over et gjerde..., og nå har jeg en. Den står foreløpig i potta si for jeg aner ikke hvor den skal få permanent plass. Lurer på om det går an å lage hyllebærsaft av den også... ser for meg en nydelig rosa farve på den i så fall.
Slaget heter Sambucus Nigra Black Beauty, Gerda, kan bli 2-3 m høy med dekorative mørke blader og rosa blomster i juni-juli som tiltrekker seg sommerfugler. Svarte og saftige bær i august-oktober.





Nå er busken planta under klematisen på hjørnet av garasjen, mye sol fra morgen til utpå ettermiddagen om sommeren.
Og til orientering, det blir nydelig rosa saft av disse blomstene.


2 kommentarer:

  1. Forstår ikke at du har plass til flere planter og heller ikke at du har tid til å stelle dem. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  2. Takk for visitten søndag. Jeg har også Svarthyll, men black lace. Vakker.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.