tirsdag 6. februar 2018

Tid for å så duftpelargonium?




Men ingen var på lager.... da må jeg spørre ....  når er de for salg?








Har skjønt at jeg må smøre meg med tålmodighet, frø selges heller ikke før senere i februar!

Ikke disse heller sender ut av landet:
Hej!
Vi låter inte våra pelargoner gå i frö och förökar endast med sticklingar. Dessa går tyvärr inte att skicka över gränsen till Norge. 

Vänliga hälsningar

Elisabeth Orrlind Bergslid
Niklasdams Trädgård

681 94 Kristinehamn

Hagepraten fant jeg endelig et nettsted som selger:
Duftpelargonium liste bom!
Grüß Gott!
Ich habe bereits 2013 mit dem Versand von Pflanzen aufgehört... Obwohl ich die Seiten mit Bildern und Listen auf meiner Seite gelöscht habe, sind diese immer noch im Netz auffindbar....das Netz vergisst nichts!

Eine schöne Zeit und viel Erfolg beim suchen.

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe frø fra duftpelargonia??

Er blitt klokere ang frø av duftpelargonia, frø egner seg ikke til å skape tilsvarende nye planter, bare stiklinger duger:


https://www.potashnursery.co.uk/acatalog/scentedleaf.html
https://www.fibrex.co.uk/collections/pelargoniums/pelargonium-seed
http://www.pac-elsner.com/en/search.html?id=47&keywords=scented+pelargonium
Nettsalg av frø
Hagemo
Om perlargonia i Aftenposten
Niklasdam Kräuterei  Huff,  ingen frakt til utlandet! Fine Gardening
Forskjellen mellom perlargonium og geranium
Nettkjøp av duft pelargioner... huff, sender ikke til Norge!
Nettkjøp 2 
Nettkjøp 3
Stell
Ulike slag
Hagen ved Havet

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg vært innom Hagepraten og søkt både på "duftende pelargoniun" og "duftpelargonium", og i innlegget under duftpelargonium har jeg nevnt flere av dem jeg har. De overvintres, og til våren blir det sikker mulig å sende stiklinger om ønskelig.
    Jeg har ikke sådd frø, men kjøpt dem fiks ferdig.

    SvarSlett
  2. Du er i gang allerede! Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.