søndag 15. juni 2014

LOVE IS.... (forbudt for Hanne!)






Love Is eller Kjærlighet er... de små notisene med noen vakre ord og herlige tegninger som var å se i ukepressa fra begynnelsen av søtti-tallet.
Jeg klipte ut alle jeg fant, og har siden brukt dem som utgangspunkt for en tale i byllupet til min søsters sønn og hans kjære, med stort hell, en del år tilbake. Nå står nok et bryllup for døra, og jeg tenkte å gjenta suksessen.
Fant fram bunken som var igjen og bestemte meg for å basere talen på Kjærlighet er.... å ta vare på hverandre. Jeg la bunken på et lurt sted, og det er ikke alltid lurt. Det beste er å legge alt tilbake på sin gamle, vante plass for i det hele tatt å finne tilbake til det man har tatt vare på! Som antatt - nå finner jeg ikke bunken!
Har sendt ut en ettersøking på nettet! Kanskje noen tilfeldigvis skulle ha samme samledille som meg, og kan hjelpe meg i nødens stund å oppdrive underlaget for talen min. Her er siden Love is tilhengere kan få kontakt. Jeg tok meg friheten til å skrive til et par av dem på kommentarlista i tillegg til at jeg skrev inn en ettersøking sjøl. 




Men skulle jeg ikke ha lykka med meg, er jeg ikke "lost". Da får jeg lage min egen versjon, original og enestående! Bare jeg ikke får copyright-forsvarere på nakken....

Love Is ... er navnet på en tegneserie laget av tegneren Kim Casali (født Grove) fra New Zealand. Love Is har kun en rute. Det øvre venstre hjørnet starter med den enkle setningen  "kjærlighet er ...", så vises tegningen i midten, og resten av uttrykket i bunnen (sammen med det juridiske copyright-merket; all right reserved/©). Hver rute er uavhengig av de andre. Det er ingen "serie" av ruter som trykkes i en tidsperiode og som dekker det samme emnet.
Hovedpersonene er en mann og kvinne avbilda nakne, bare hun har brystvorter, ellers mangler begge attributter. Det går likevel klart fram hvem som er mann og som er kvinne. Dette gjelder de originale. Han har mørk, kort hår, mens hun har lyst, langt hår. Fra 1974 er navnene deres ofte Roberto og Kim. Kim var i virkeligheten gift med Roberto Casali. 
Den første ruta ble publisert i "The Los Angeles Times i 1970," Love Is ... begynte som Kim Casalis private kjærlighetsbrev til mannen, men vokste til en verdenssensasjon og ble publisert i aviser i mer enn 50 land.
Mannen døde i 1975, og Kim holdt opp med å tegne for å tilbringe mer tid med ham på slutten. Casali spurte den britiske tegneren Bill Asprey om å ta over skrivingen og tegningen under hennes pseudonym. Asprey har produsert rutene kontinuerlig siden 1975.
Etter hennes død i 1997, har sønnen deres Stefano overtatt selskapet som håndterer rettighetene. Kilde
Egen side for Love Is
Kim Grove


Her er vel rettighetene ikke tatt hensyn til...


Etter å ha sett gjennom alle rutene som finnes på googlesiden, er den fremdels savna. Tegningen jeg leter etter inkluderer et lite barn. Kim og Robert står bak og holder armene om det lille barnet.
Historien min begynner å få mange poeng etter hvert. Hvordan det hele løser seg, kan eller vil jeg ikke foreløpig røpe!

ff



Kan dette være Hanne?

Jeg har fått to tilsendt fra Laura, takk:

Love Is  waiting to take care of each other
og
Love Is  having each other to take care of


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.