torsdag 12. juni 2014

Anne Marits gjestehave på Hvaler




I kveld var Strikkekaféen på jobben på besøk i gjestehaven til en kollega. Vi fikk omvising og formidling i økologisk dyrking og kunnskap om bruk av havnes grønt i mat. Vi fikk servert en tallerken med salat, salsa og brødmuffins, rabarbraterte og myntete i tillegg til kaffe fra nydelig, gammelt porselen i lyshuset.




Fra kjøkkenhaven, pastinakk og honningurt. Se mer her! og Gjestehagens egen facebookside her!




Demonstrasjon av smarte potter der jordknoller kan høstes på en enkel måte.




Anne Marit samler på pelargonia. I drivhuset står de pent på hyller, småbord og stativ. Her så jeg sjansen til å kunne få erstatta alle som frøs for meg i vår.




Anne Marit driver et lite utsalg i garasjen, og jeg kjøpte med meg noen stiklinger hjem.. enda et par venter på meg mens de slår rot.




Kveldens handel. Navnene skal jeg få etter hvert som de slår ut i full blomst!
Nå vil veggen med patioen komme til sin rett igjen. Til vinteren skal jeg passe ekstra godt på dem!




Kan såvidt skimte himmelen gjennom takvinduet på lysthuset!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.