tirsdag 17. juni 2014

En tidlig, tidlig sommermorgen




En tidlig, tidlig sommermorgen
å gå alene
en tur langs stranden,
mens kjølig bris leker muntert med håret,
og myke, duggfriske gresstrå kjærtegner
et par solbrune legger.
Å være i ett med naturen mens den langsomt
våkner opp fra nattesøvnen,
sanse duftene
fra blomster og sjø,
og lytte til fuglenes  fornøyelige kvitring
når solen atter
kaster varme og lys over landskapet.
Å stå urørlig å betrakte en revunge
som farer rundt i sirkel og biter seg i halen,
og oppdage at den er like leken og sjarmerende
som en hundevalp -og slett ikke farlig.
Å føle at naturen gir deg krefter
og inspirerer til å gå dagen glad i møte.
Windy 


Fra Lykkeboka som jeg i 15-17 års alderen samla 
alt jeg kom over av poesi og annen tekst medillustrasjoner om lykke. Jeg var nok mer opptatt av det da enn jeg er nå. Likevel synes jeg det er fint å dele bokas innhold med andre. Innholdet er bidragfra kjente og ukjente forfattere. 



4 kommentarer:

  1. Du beveger deg også i det grønne ser jeg. Fint at mitt innlegg om fargen grønt passer til ditt!
    God og grønn hilsen fra Tove

    SvarSlett
  2. Sanselig og beskrivende. Akkurat slik det kan være. Jeg bare eeelsker tidlige sommermorgener. Ja morgener i det hele tatt. Men morgener om sommeren er noe helt spesielt fine. Iallefall her i Miacasa.
    Straks ferie her. Skal bare jobbe ferdig dager først.
    Håper du har gode sommermorgener, og - dager!?

    SvarSlett
  3. Hvor vakkert du beskriver sommermorgen. Jeg har villet fryst noe skrekkelig skulle jeg gjøre det samme. Snødd og regnet har det her, kaldt bare 2-3 grader.. Ikke fornøyelig og fruen i nord er værsyk..

    Varm hilsen fra nord

    SvarSlett
  4. Hello.. There is no theme for Nature Notes so you can blog about anything to do with nature... Michelle from Nature Notes..

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.