torsdag 26. juni 2014

Ei tønne kan´kje vara evig, veit du...




Like kort som en skigard...
Den gamle vasketønna har gjort sitt, først som vasketønne, så som blomstertønne.
Kanskje ikke akkurat så egna til blomstertønne, for ingenting har verken blomstra eller grodd i den tønna. Bare maur har trivdes der! Jorda var full av egg og desperate maur som prøvde å redde mesteparten av avkommet.
Så ser jeg at jeg også i bunnen her har ei blomsterpotte akkuart som i sinkbalja. Får håpe plantene trives bedre i den. Og maurene gyver ikke løs på sinken!




Hvor ble de av alle disse blomstene? Kransvakkerøye/Coreopsis, Sunny Ingrid, Verbascum phorniceum, Cape Daisy African summer, Gypsophilia paniculata, Heliathemum som jeg fant navnlappene til - og alle de andre jeg ikke fant navnlappene til?




Trodde jeg hadde fått fjerna all jorda fra fjellet... men da jeg kom tilbake med tom bøtte, fikk jeg se Sia bade i den tørre jorda som var igjen. Tørrsjampoonering bokstavlig talt!

1 kommentar:

  1. Tenker nok at du må ha noen hull i den tønna for at overflødig vann renner ut, og lecakuler i bunnen.. Men det kan være at jorden blir for tung og fuktig slik at ikke blomsten ville blomstre. Man skal ikke se bort i fra det.. Kanskje ha noen kunstige planter i tønnen i stedet, så står den hele sommeren og langt ut på høsten... Det er de som gjør det også da...

    Katten koser seg ser jeg, så den ble vel svart av tørrsjamponeringen?

    Ha en fin dag..

    Varm hilsen fra Eva

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.