mandag 6. august 2018

Vi tenker på dem som betyr noe for oss!




Har fått svar i dag på to henvendelser, alt står etter forholdene bra til, heldigvis! 
Men jeg har opplevd noe som ga meg hjertebank og gåsehud på vei hjem med byferja etter en bomtur til et konkursbo. En ung mann som slett ikke hadde det bra, velte rundt på ferjeleiet etter å ha gått av ferja. Da jeg spurte den unge ferjeverten om han visste hva som var galt, svarte han : "Han har det bra han!" "Enn så lenge, " svarte jeg. Jeg kom i prat med en mann som også stussa litt over oppførselen til gutten som mest sannsynlig var rundt 20 år. Mannen jobber på intensiven, og vi var begge enige om at dette måtte være et resultat av stoffbruk. Heldigvis ble han plukka opp av en dame i bil litt senere. Det opptrinnet var også litt merkverdig. Bilen stoppa, gutten fikk ikke helt samla seg, bilen kjørte litt, stoppa, men gutten famla fremdeles, bilen kjørte igjen, stoppa på nytt. Da fikk gutten omsider opp bakdøra og satte seg inn med en del strev. Tenker med gru på hendelsen!

Grunnen til at jeg var på de kanter, var å finne passende krukker eller potter til potteholderne jeg har "pussa opp". Opprinnelig var det plastremser i blått og hvitt - og rødt og hvitt surra mellom sirklene oppe og nede, typisk 1960-design. Nå får de bli bare svarte.
Men jeg kom til stengt dør. Ekstra billig fornøyelse for meg, men ingen god handel for bedriften som har påtatt seg oppgaven med å selge varene fra konkursbo. Dette er ingen god måte å drive bedrift på, skrev jeg på facebooksiden deres. Minutter etterpå var hele innlegget fjerna!



Et gammelt bord fikk vi også reparert - skal bli blomsterbord!
Faren min brukte det til verktøybord.
På vei til ferjeleiet traff jeg kollega Olav 
med sønnen på den nye lekeplassen.
 Stengt dør, mørklagt lokale kl. 13.35
Fikk svar: Butikken er permanent stengt!
Masse varer fremdeles ....
Møtte denne på vei hjem, har aldri sett en helt hvit villand før...
Kan det være en rømt pekingand?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.