onsdag 29. august 2018

"Om å by på seg selv..."




Gi blod har jeg gjort før, men det ble det en brå slutt med da jeg besvimte etter å ha gitt plasma. Jeg ble rett og slett sjøsjuk av vippesenga tappesystemet var kobla til. Den hendelsen gjorde at jeg ikke lenger var velkommen til å gi blod, det ble for mye styr. MEN organ kan jeg gi om/når det måtte bli aktuelt. Donorkortet signert i 2003 går jeg med i lommeboka. Det samme gjør jeg med Blodgiverkortet fordi der står blodtypen skrevet på, og jeg har en noe uvanlig  - bare 8% har den, så det er greit å vite om jeg skulle trenge blodoverføring.


Anne Ma Gulliksen

1 kommentar:

  1. Både min mann og jeg er donorer. Min mann var blodgiver i mange år, men er nå for gammel.
    Alle burde stille seg til rådighet - en dag er det vi selv som kan trenge hjelp! Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.