torsdag 30. august 2018

Hadde glemt den helt



Kjempeknoppurt, er det jo som kommer i medisinurtebedet, den jeg syntes var så puslete og vissen. Ved en tilfeldighet under leting etter hvilke blomster jeg kan tørke, dukka denne stripa med bilder opp, og der lengst til høyre dro jeg kjensel på en plante jeg så i går...
Kanskje jeg vil få se den i vill tilstand om noen uker...





Kjempeknoppurt egner seg godt som snittblomst eller tørket som evighetsblomst. Den brukes ofte som solitærplante i hagen og er hardfør. Kilde
Vokser vilt på subalpine sletter.
Innlegget fra i fjor: https://viltogvakkert.blogspot.com/2017/09/kassesalg-pa-gartneriet.html


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.