mandag 13. august 2018

På det fjerde skal det skje...




Det blir nå eller aldri!
Jeg må jo ha klargjort for elvesingelstier minst to ganger før, og om det har vært alle gode ting er tre, er jeg sterkt i tvil om. Det må i så fall ha vært at jeg har fått brukt kroppen. På godt og vondt, for i dag ble det litt vel mye anstrengelser i solsteika. 





Herren i Huset måtte rett og slett ta de to siste spadetakene for meg.
Hadde planlagt å rense Frøyas stjerneplass på nytt også, men det får vente til i morgen. Da blir det gråvær.



Det er ikke bare jeg som gjør arbeid om igjen. Jordbærplanta kommer med nye bær. Syntes nok første avling var for dårlig. Det har imidlertid ikke blåbæra tenkt. To busker ga kun en håndfull bær. Dvs det var bare en av dem som nøda seg til å sette bær.
Bare halve sitkkelsbærbuksen fikk bær. Skulle nesten tro at noen hadde vært der før meg og ribba den ene delen!





Så hvis alle avlinger denne høsten er like magre, er det smått stell.




Sørringvinge (Lasiommata megera) hunn, på kjempeverbena

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.