tirsdag 15. desember 2015

Karnevalstid - inspirasjon


Øverst originalen, under min versjon med "klipp og lim"!

På Princesa Nadie sin blogg som jeg har hatt gleden av å følge en lang tid, fant jeg i fjor dette bildet som jeg brukte som inspirasjon for vg2 elevene da de skulle male selvportrett med utgangspunkt i renessansemalerier. 


Andreas selvportett i renessansestil


Dette året har jeg foreslått karneval som tema, og jeg har lekt meg med å manipulere inn en egyptisk maske i maleriet til Andrej Remnev.
Etter litt leting på nettet fant jeg ut at kunstneren sjøl har hatt karneval som motiv i noen av sine malerier. Det lå liksom i korta at hans kunstneriske bane tangnerer denne tematikken.
Elevenes arbeider skal stilles ut i Byhallen i midten av februar - derfor karnevalmotiv!

http://princesanadie.blogspot.no/2015/01/el-ultimo-dia-de-enero.html
http://tatucya.com/2012/01/31/andrej-remnev-andrey-remnev/




Kunstneren lar oss drømme oss bort fra den virkelige verdenen!



Og til slutt et maleri av den russiske kunstneren Elena Kukanova

Roalba Carriera, Masken



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.