lørdag 21. mai 2011

Dette var det!

.



Jeg spurte på bloggen her tidligere i vår om hva det var som vokste opp av jorda like ved fikentreet. De fleste var enige med meg om at det måtte være et drueblad, men det stemte ikke. Det var et nytt fikentreskudd.
Nå har jeg kjøpt inn en stor plastbøtteveske til å plante det i for at ikke nye rotskudd skal fylle hele drivhuset. Den har to store hanker, praktiske til å bære den i når treet skal på vinteropplag. De synes knapt over jorda. Jeg lagde åtte små hull ca. fire cm fra bunnen for at vannet skal slippe ut. Deretter fylte jeg godt på med lekakuler.






Og nå skal Herren i huset få sin murebøtte tilbake...






Hjem fra turen til Rusta i dag kom også en ny murebøtte. Den skal stå i Frøyas bed med fontené oppi!
Det er på tide det blir ferdig. Snart kommer rørleggeren og ordner kran til vann. Løytnantshjertene står på utsiden i potte og venter på å få plass i bedet mens fiolene og katteføttene fra i fjor står ennå i drivhuset. Markjordbærene vokser flittig i alle sprekkene mellom granittsteinene.




.

1 kommentar:

  1. Vad kul med ett till fikonskott, hoppas det tar sig bra! Blir nog fint med fontän i murarbötten.

    Ha en fin vecka,
    kram!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.