torsdag 31. mai 2018

31 Action for Happiness




Det er så mye jeg gjerne skulle ha forandra på her i verdenen .
Jeg ønsker meg bedre fordeling av ressurser, frisk luft, rent vann, mangfoldig natur, fred, mindre forbruk, hensynsfulle mennesker...  men hvor skal jeg starte?
Det synes å være en umulig oppgave for enkeltmennesker, likevel ett sted starter forandringen.
Churchill sa at ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid. Men sitatet fant jeg ikke blant alle hans kloke uttalelser. 

Et fenomen jeg har sansen for er Pay it forward eller Make it forward dvs at en handling ikke blir gjengjeldt, men gjerningen blir "sendt" videre. Eller det å ha en hemmelig venn som skolebarn kan ha.




I går hørte jeg om at fyringsolje lekka ut i Alnaelva, og at kysten langs Oslofjorden var blitt forurensa.
Det var nyheten jeg ga elevene mine i dag tidlig mens vi gjennomgikk temaet til årets eksamen som finner sted i morra. Tema er miljø. Dermed kunne jeg gi dem den ferskeste input ever! Skal bli spennende å se hvordan de løser oppgaven.
Mitt bidrag til en sunnere verden:
Jeg har bytta til Smart Energi som forsyner huset vårt med ren strøm. Det gjorde jeg riktignok for ett år siden. 
Og i dette øyeblikk blir jeg medlem av Naturvernforbundet!


Noen flere som kunne tenke seg å følge oppfordringen i dag?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.