onsdag 30. mai 2018

30 Action for Happiness





Fra verandaen kl. 21.00


Hvem skal jeg velge, hvilke skal jeg velge?
Har vært på jobb i dag, men det var ingen passende anledning til å snakke med kollegaer om tre begivenheter i livet mitt som virkelig var meningsfulle.
Gikk for å besøke en god venninne i ettermiddag, men ingen var hjemme. Så nå sitter jeg her i sofaen med sola i ryggen og grubler på hva det var jeg kunne ha fortalt.
Jeg har født to sønner. Det var meningsfullt. Jeg ble tatt opp som student på lærerskolen i Telemark. Det var meningsfullt. Jeg fikk jobb som lærer for elever som var innlagt på psykiatrisk avdeling. Det var meningsfullt. Det har skjedd mye meningsfullt i livet mitt, men det er ikke noe jeg forteller om når jeg treffer kollegaer, venner eller bekjente.



Klokka nærmer seg 22
Klokka er halv tolv, sengetid!


Forresten, jeg fikk en sms i dag fra en annen venninne der det sto .... gla´for at du fins.... en slik sms varmer! Det var meningsfullt.
Jeg mottok en snapp fra eldste sønnen i dag. Han har fått ny jobb. Jeg svarte  Spennende design, tror dette kan bli en variert og interessant jobb... ikke minst utfordrende og lærerik!!! 🍀Flott!!! Det var meningsfullt.
Har litt alenetid hjemme nå, kan ikke huske sist jeg hadde det. Det er meningsfullt.
Ofte er det de små, og kanskje "ubetydelige" begivenhetene i livet som gjør livet meningsfullt.



Noen flere som kunne tenke seg å følge oppfordringen i dag?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.