tirsdag 14. november 2017

Monthly Makers tema i november: bøker



Dette er hva jeg kommenterte på Alicias blogg:

Heisann.... spennende tema, og min første idé er å lage en liten "kunstbok" av innstykkene fra Perureisa som jeg nettopp er kommmet hjem fra. Vi får se. Gleder meg til å bruke lange, mørke novemberkvelder på dette temaet! God kreativitet til alle! ;:OD) 
Motiv med utgangspunkt i bilder jeg tok på turen til Peru og Bolivia:
*Nasjonalblomsten
*Maske
*Kjærlighetsparken
*Gruva
*Mineralet turkis
*Hane
*Saltkrystall
*Strikkelue
*Panfløyte
*Charango
*Megalitter
*Heksmarked
*Inkasymbol
*Tiki
*Kaktus
*Papigøye
*Lama
*Sivbåt
*Potet
*Dukke


Steg 1: tilskjæring av ark
Steg 2: illustrasjoner i akvarell under arbeid


Hvordan lage en bok? 
Å binde en bok

Sju barnebøker fra lokale forfatter kommer ut i disse dager, en av dem er en tidligere elev.
Barnebok om innovasjon
Lisa Aisatos og Hagerups nye bok

Bøker har stått i fokus denne måneden. Jeg ble bedt om å plukke ut bøker til biblioteket vårt på avdelings vegne fra et dødsbo. Litt av et oppdrag.Huset hadde hyller fulle av bøker på alle vegger, i alle rom. Det var bøker om kunst, kultur, arkeologi, arkitektur, mytologi, reiser, planter, ekspedisjoner, historie, katter, romaner og alt hva min interesse begjærer. Har aldri før vært i et privat hjem med så mange bøker!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.