torsdag 10. august 2017

Kunstbøker for barn




Jeg har en forholdsvis stor samling av kunstbøker for barn, og det er to spesielt som barnebarnet mitt er begeistra for. Den ene har tittelen Tiger til tusen og handler om tigeren på maleriet  "Eksotisk landskap med tiger og jegere" av Henri Rousseau. Den andre er en lete-tellebok der malerier av kjente malere er illustrasjoner. Den har vi lagt på et lurt sted, så vi må lete etter boka også...
Nå vil jeg lese Linnea i målarens trädgård for ho!





Den som leter finner. Jeg så ikke skogen for bære trær. Boka jeg letter etter, er den grønne nest nederst i bunken på bildet, Jeg ser!




http://www.figlimoderni.it/2015/02/bambini-e-arte-vi-presento-klimt.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.