tirsdag 29. august 2017

Brudeslør og verbena, et hyggelig gjenbesøk




Jeg luka i potta, og lot de små, grønne spirene få stå da jeg planta:




disse plantene som kan minne om sukkulenter med stengler fulle av hvite blomster slike som ofte blir satt sammen med tulipaner i buketter. Noen som vet hva de heter?
De hvite flerårige brudeslørblomstene jeg sådde kom seg gjennom tørka på forsommeren og har nå vokst, kanskje de blomstrer neste sommer!




Og verbenaen som kom på nytt tidlig på sommeren, har nå slått ut i vakre, røde blomster. Vinteren som var, har fart godt med plantene som vanligvis ikke kommer igjen.




4 kommentarer:

  1. Lekkert med brudeslør! Jeg har plantet dem noen ganger, men erfarer at de ikke har så lyst å komme tilbake... Kanskje du har bedre hell :)
    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  2. So lovely blossoms of bride veil; it must nice to have them in your garden! Salutari! Greetings!

    SvarSlett
  3. So fint og delikat, vakre farger.
    Hilsener fra Viola
    Ha en strålende uke.

    SvarSlett
  4. Du får det til! Jeg er stum av beundring! Hilsen fra Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.