lørdag 12. januar 2019

Livsmestring; 10 ting jeg er takknemlig for



Elevene fikk i oppgave å skrive en liste på ti ting de er takknemlige for. Jeg gjorde det samme for å vise dem at det ikke er store forskjellen på hva de er takknemlige for, og hva jeg er takknemlig for selv om aldersforskjellen er stor. Det er mer som forener oss enn skiller oss.

Noen felles svar var: Jeg er takknemlig for

familie
venner
skole/utdannelse/jobb
å kunne bli mett hver dag
varm seng å sove i
tak over hodet
å bo i Norge

Jeg skrev god helse mens de unge skrev ferie, der var forskjellen stor! Merkelig at de glemte en så viktig sak!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.