lørdag 26. januar 2019

Alle: ut å gå igjen i morra!




På nytt går oppfordringen til å komme seg ut enten det er storm, bitende kulde, snøfokk, slaps, tøvær, striregn eller herlig varme. Bare de som opplever uutholdelig varme, får lov av meg å være inne! Her er jeg ikke til å overtale eller lure! Neida, å være ute skal være lystbetont eller gi energi, så den avgjørelsen for hver og en ta, om det blir tur eller ikke i morra. 
Her er værvarselet for mitt distrikt søndag 27. januar, 4 dager i forveien.



Sola vil glimre med sitt fravær, ellers kjempefint turvær både for to - og firbeinte.

Jeg har nettopp kommet innafor døra etter dagen første tur av fire. Ikke alle er like lange, men litt frisk luft og mosjon blir det. Himmelen var vakkert farva rosa, og det gir håp om en flott dag. Dessverre hadde jeg lagt fra meg mobilen hjemme, så det ble kun et bilde av en mer oransjefarva himmel i etterkant av turen. Tidsmarginene er små i morgenstunden.

Under er et turkart for neste tur eller morgendagens.

Klikk for større bilde på bildet, større kart her!

Jeg går bilveien til Enhus gård, så videre mot Sanviken, snur og tar stien over Kariknatten og hjem via Kråkerøy ungdomsskole. Over Kariknatten har jeg aldri gått før. 
Da ble dette dagens andre tur!


Denne hilsenen møtte meg da jeg tok inn på stien.


Grått skydekke kom sigende inn fra øst.


Så fikk jeg problemer med å finne stien da jeg skulle gå nordover....


På blåmerka sti igjen!


Skiltene hadde gått ut på dato, så jeg måtte gå etter min egen retningssans.


Super turkamerat!


Kunne dette være Kariknatten?


Området består av stier på kryss og tvers, noen ganger var Spot og jeg nødt til å utforske stien.


Tilbake til utgangspunktet: Vi passerte bak bondegården til høyre og kom ut stien til venstre... 
Oppdatert værvarsel. Vinden løyer, heldigvis: 


BLI MED PÅ TUR!








3 kommentarer:

  1. A snow walk or ski is great as long as you are dressed for it. Otherwise we would stay in the house for months...Michelle

    SvarSlett
  2. What awesome photos! I love your little travel companion, too! I try to get out as often as I can, but we're expecting a heatwave this week. Thanks for linking up to My Corner of the World!

    SvarSlett
  3. Super tur - flotte bilder og hyggelig turkamerat! Hilsen Tove

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.