søndag 6. januar 2019

Kristall



På juletreet henger det mange prismer i krystall som reflekterer lyset fantastisk i alle retninger. Tror prismene ble kjøpt inn på et marked i Barcelona for mange år sida... Mye av pynten er kjøpt på reiser i mange land. Hyggelig å tenke tilbake på når juletreet skal pyntes lille juleaften. Nå skal det høstes!
Det er ikke vanlig å pynte juletreet med prismer, men jeg synes det er en fin bruk av dem. Vanligvis blir denslags bare liggende i en skuff hvis det ikke finnes en lysekrone i taket som mangler noen!
Siden noen synes det er så vakker juletrepynt, setter jeg også inn et bilde av hele treet. Tror faktisk det er det vakreste vi har hatt noen gang.


Og så må jeg bare ha med Magica fra Tryll og hennes krystallkule som jeg fant her (jeg burde jo ha laga min egen versjon.... jeg er i gang!). Er ikke helt sikker på om jeg ville ha eid en slik en!

Og her kommer min utgave...

Snakk om sammentreff, mens jeg tegner krystallkula sier en kvinnelig oppleser i Dagsrevyen "krystallkule" (i forbindelse med en kommentar til Trumps politikk). Hvor ofte tegner jeg en krystall kule, og hvor ofte sies det ordet på TV.... og hvor ofte skjer det samtidig?



17 kommentarer:

  1. Prismor i julgranen var något nytt. I Sverige är det vanligare med kulor. Kul tolkning av spåkulan=)

    SvarSlett
    Svar
    1. heisann! Det er ikke vanlig å pynte juletreet med prismer, men jeg synes det er en fin bruk av dem. Vanligvis blir denslags bare liggende i en skuff hvis det ikke finnes en lysekrone i taket som mangler noen!

      Slett
  2. Kul sammanträffande med ordet "kristallkula". :-)

    SvarSlett
  3. Prismor i julgranen - snyggt! Det har jag faktiskt inte sett förut.
    Å visst var det ett roligt sammanträffande med kristallkulan. Trump kan ibland bli räddaren i nöden;-)

    SvarSlett
  4. Det var fint med prismor i granen. Idag finns de så mycket fint att pynta med. De där var ovanligt men snyggt.
    En egen kristallkula man kunde se saker i vore inte dumt :)

    Kramiz

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Det er ikke vanlig å pynte juletreet med prismer, men jeg synes det er en fin bruk av dem. Vanligvis blir denslags bare liggende i en skuff hvis det ikke finnes en lysekrone i taket som mangler noen!

      Slett
  5. Fina reflexer i granen! Snyggt med prismorna!

    SvarSlett
  6. Jag hamnade i granen, precis som du. Och har, precis som du, köpt många granprydnader på resor, det är roliga souvenirer.

    SvarSlett
  7. Måste vara fint att ha kristaller i sin julgran. Och vem vill inte se in i kristallkulan? Kanske bra att man inte kan det.
    Ingrid

    SvarSlett
  8. Vad fint med kristallprismor i julgranen! Och roligt att köpa dem på resor. Blir fina minnen och en extra vacker gran.
    Tyckte också om kristallkulan. Men jag vill nog inte se vad kristallkulan visar om framtiden.
    En härlig tolkning.

    SvarSlett
  9. Jag har också en kristallkula i min blogg idag.
    Snyggt med kristaller i julgranen!

    SvarSlett
  10. Vackert med kristallprismor i granen!

    SvarSlett
  11. Det var en ny idé också för mig. Men, jag har inte haft julgran sedan dottern var liten, ca 40 år sen, oops! Men vackert blev det och fin tolkning. Må så gott!

    SvarSlett
  12. Ni har verkligen en jättefin julgran och jag har också några prismor i vår gran. Eller hade, jag slängde ut granen för några dagar sedan eftersom den tappade så mycket barr.

    SvarSlett
  13. Så vackert med prismor i granen! Och en kristallkula att spå i kanske man skulle behöva ibland...eller inte! Fin tolkning!

    SvarSlett
  14. Härlig och som vanligt personlig tolkning LOVE IT stort TACK för att du är med KRAM

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.