torsdag 3. oktober 2013

Min høsttakkefest





Og det passer meg best å ta festen nå med årets tomater. Planta disse tomatene kommer fra, fikk jeg sammen med to andre på fødselsdagen min, 6 mai. Det ble ingen stor avling, kun fire tomater, to røde og to grønne. Det er sannsynligvis de dyreste og mest eksklusive tomatene jeg noengang har spist! Smaken er helt nydelig - søt, og kjøttet er saftig - samtidig fast og fyldig. Skallet er glatt og jevnt og har en skjønn rødfarve.





Kjernen med frøene danner en flott form.
Takk, søstera mi, for et herlig høsttakkefestmåltid!




Tomatplantene 5. juli







De andre to heter Cherrytomat "Favorita" og Plommetomat "Dasher".

1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.