fredag 18. mai 2012

Seks små å passe på


Jeg tok en tur ned til dammen nettopp. Kanksje andemor haddet komme ut av huset med sine små? Jeg skremte dem rett og slett, for det ble et spetakkel av en annen verden da jeg nærma meg. Allerede har andemor sluppet dem litt, for de svømte for livet utover fra alle kanter da anemor kvakk til!
Det er seks i dette kullet. Et antall som burde være overkommelig for mora å passe på. Her er ho i gang med opptellinga: en, to, tre, fire, fem og seks!






En dag har gått, og jeg er på fotojakt igjen ved dammen vår for å se etter ungene. Med ei lita telelinse denne gangen. Det er bare fem å se! Hvor er sistemann?




 

Alltid er det en nysgjerrigper eller  som ikke gjør som mamma sier, i kullet. den sjette kom fram fra sivet omsider. Godt da er alle der fremdeles!





1 kommentar:

  1. Så heldgi da, koselig med fugler rundt huset. Har selv noen høner og påfugler som går rundt her, men lurer på å skaffe oss noen ender =)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.