onsdag 2. mai 2012

Under hammeren


En av mange etterlikninger.... slik jeg i farta husker det. Et av verdens mest gjenkjente malerier.
Jeg gjorde for lenge siden en undersøkelse blant elevene om hvilket bilde som først de så for seg på netthinna. Det ble uavgjort i antall mellom Mona Lisa og Skrik.


Så er det bare å vente og se hva det er verdt på auksjonen i dag!





Kunsteksperten Nicolai Frahm i London mener:
- Jeg tror det vil gå for 150 millioner dollar!




På bildet som er for salg, står mannen til høyre og bøyer seg over rekkverket mens på de andre står begge som jeg hadde en formening om. Jeg har fyllt øynene og munnen. Det skulle de ikke være!







Skrik» solgt for 119,9 millioner dollar

New York (Aftenposten.no): Edvard Munchs «Skrik» ble i natt det dyreste kunstverket noen gang solgt på auksjon. Men hvem som sikret seg maleriet får vi ikke vite. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.