tirsdag 27. desember 2011

På med julepynten!




Øyenstikkeren med flotte, skinnende røde 'steiner' er et minne fra turen til York i høst.
Ørepynten under er relativt gammel og er fast tilbehør hver jul.





Og så fikk jeg en idé da jeg nok en gang bladde gjennom et av fjorårets julemagasiner. At jeg kunne ha oversett dette bildet:







Endelig skulle den slitte modellbysten bli fin å se på! Den vil bli et dekorativt element i gangen samtidig som den skal gjøre tjenesten som stumtjener.






Hele bysten skal dekkes med utklipp av tegninger fra Gudrun Sjøden-kataloger! Og foten skal males...

Inntil videre gjør den tjenesten som stummanequeen for 'julekreasjonene' mine. Jeg tar oppfordringen til Janne om å kle meg i rødt i jula. Det gjør jeg aldri ellers - eller som jeg skrev i kommentaren på bloggen hennes:







  1. bjorgnin Says:
    December 18th, 2011 at 00:51 Heisann!
    Ja, det er bare da jeg har på meg rødt, aldri ellers. Forresten rødt er jo så mye. Julerødt hører jula til!

    Her er en liten oppvisning.




  2. Denne nydelige julejakka har en kollega strikka til meg.



     



    Her er en gammel, hekla vest fra søttiåra. Den holdes sammen med en kopi av et lokk til en belteboks fra bronsealderen funnet i Danmark.




    Alle de røde klærne ble en juledekorasjon i seg sjøl der de henger på geledd!





3 kommentarer:

  1. Såå vakkert, nydelige farger. Tenker du er lekker med de på.

    SvarSlett
  2. Jeg ser at du har hatt det morro.
    Jeg drages også mot rødt i jula. Rødt tilbehør.
    Godt nyttår, kjære deg.

    SvarSlett
  3. Håper jeg ikke har kastet ut noen kommentar fra deg. I så fall er jeg veldig lei for det. Det har vært så alt for mange useriøse i boksen, så det kan nok hende at jeg har vært for rask.
    Lei for det.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.