fredag 8. april 2011

Oftograf; Striper

.
Tema denne måneden er mønster, og ukas er striper.



Her er linjene som dannes av taksteinene på takterrassen til huset jeg bor i mens jeg er i Elne.
Noen blomster har utrolig nok funnet nok næring i sementen!

Det rare med utfordringer er at øyet skjerpes. Nå ser jeg striper over alt. Noen er blitt foreviga på slentring gatelangs på på marked. I Katalonia har de stor forkjærlighet for striper. og historien bak det gule og røde stripete flagget deres er veldig spesiel: Kongen ble stukket i hjertet og det røde blodet randt nedover gullkappa hans. Med tre fingre dro han blodet nedover, og det er sporene etter disse som sees i flagget, kort fortalt!


Faner foran en disk i Castelnou

Gågata i Céret

Marked i Céret
Flagget på borgen i Collioure


Jeg har også kjøpt meg tøysko og halssmykke i de samme stripene som stoffet til høyre har!


Innsiden av et eikefat for lagring av vin!






Og på det moderne museet i Céret viste de bilder av striper:











4 kommentarer:

  1. Så det var taksteiner det var! Veldig kult bilde. :)

    SvarSlett
  2. "coming home from Bratislava"???

    so you are home now???
    welcome baaaack!!!!!!!!!!

    :D

    xoxo

    SvarSlett
  3. Beautifully captured- I thought this was tilled soil, not rooftop tiles! :o)

    SvarSlett
  4. Helt utrolig hva du finner ut av. Jeg klarer knapt henge med i svingene.

    Kos deg videre.

    Klem

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.