lørdag 30. april 2011

Det er sådd 2

.




Den lille chillipepperplanta fikk jeg aldri dreisen på. Den ble kjøpt til påske i fjor. Fant den på verandaen, blåst bort i en krok. Jeg sådde likegodt noen frø fra den for å prøve på nytt.
Obs.... jeg glemte helt at jeg ikke skulle gni meg i øya... kraften er fremdeles i inntørka frukter...
det svir!

Lagerplassen ble litt liten. Det ble nødvendig å sette potter både her og der.






Nå gjenstår noen frø fra to år gamle urteposer som jeg ikke fikk brukt opp i fjor. Spireevnen er sannsynligvis blitt  redusert en del. De fleste har 'best før' dato sept. 09!

Det er sådd:

Heliotropium arborescens
Duft lupiner Lapinus hartwegii
Duft-pelargon Pelargonium spp
Lukt-ert Senator Lathyrus odoratus

Pionvalmue 'Purple Paeony' Papaver paeoiflorum
Gojibær Lycium chinense

Dracocephalum ruyschiana Blue Moon
Ipomoea purpurea

La Gypsophila elegans

Egen sanking
Dagfioler
Blåknapp

Cologne basilikum

Pluss en masse tatt med hjem fra Mallorca.
Og tomatfrø fra en kjøpetomat som jeg likte så godt. Frøa fra egne tomater som jeg tørka på et håndklepapir, gikk i søpla da Herren i Huset tok en ryddesjau på kjøkkenbenken i høst!


❀❀❀

3 kommentarer:

  1. Mye forskjellig du har sådd, blir spennende å se når det vokser til.
    Nå angrer jeg på at jeg lot være å så denne våren, men jeg har kun vinduskarmene og fant at det rett og slett blir for kronglete.
    Ennå kan jeg dog kjøpe småplanter fra Zimtrade, fristen går ut 6 mai :)

    SvarSlett
  2. Jöjje mig, det blir en jungel om allt det där spirar. Men det ser kul ut, frösådd har så många löfter och drömmar i sig. Ha en fin 1.a maj :)

    SvarSlett
  3. Lykke til med sådden, håper det blir masse spiring og fine planter :)

    Spennende med gojibær. Jeg mener å ha lest at bærene skal være blandt de sunneste som finnes? Blir spennende å følge med og se hvordan det går.

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.