torsdag 28. april 2011

IF; Bicycle

.
This week's topic is "Bicycle" suggested by Glenda Baker (http://glendabaker.net/blog/)

"Life is like riding a bicycle - in order to keep your balance, you must keep moving."  ~Albert Einstein

I had this illustration by the local artist Jörn Grynnerup preposted for May, but since the topic this week is bicycle I changed my mine. His work matched IF perfect, but wanted to make my own version of his scene, of course. In my youth I always joked about my boyfriend whom I carried in my pocket. When I in 1987 saw this illustration I was amazed by the look a like, and kept it for an occasion to use his work, and here it is! Michele: I made it in time!





What do you think? Shall I make black outlines with a 'fine liner'?



På sykkeltur med mannen av Jörn Grynnerup



Dette kalenderbildet laget av Jörn Grynnerup, har jeg tatt vare på fordi det var liksom meg....
Jeg er født i tyrens tegn - og dette passer så innmari godt til oss kvinner som har bursdag i disse dager. En skikkelig god karakteristikk synes jeg. Jörn har tatt oss på kornet. 
Tidligere pleide jeg å si (før jeg gifta meg) at jeg hadde mannen min i lomma! Et merkelig uttrykk som fikk mange til å sette spørrende øyne på meg... "har ho ei skrue løs"???? 
Her er imidlertid mannen i kurven. Det kan gi de samme assosiasjonene. Er det ikke hyggelig at mannen er med da??? Men de er vi som har kontrollen!


2 kommentarer:

  1. I like your version, so happy and carefree! And taking your two kitties along for the ride, too! :o) Without the black line, your art feels less constrained, a good way to be while riding away in the breeze!
    Thank you for your concern about the horrific tornadoes in the southern U.S. Here in so. California, we are safe. It was so nice of you to ask. Hope you are having a lovely week, and see you next IF! :o)

    SvarSlett
  2. Skikkelig fint bilde! Og morsomt at du har mannen i lomma. :)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.