mandag 16. januar 2017

Varsko!!!!




Adressen til Sia-bloggen var blitt "angrepet". I steden for at bloggen I´m Sia kom opp, ble besøkende tvunget videre til sider med konkurranser, annonser, tilbud om å tjene penger, ta imot sextjenester osv
Jeg ble helt fortvila og starta med å kopiere alle innleggene og legge dem ut på en ny blogg med ny adresse, men så kom jeg over denne løsningen da jeg studerte innstillingene mer nøye. 
Så til alle som ikke har haka av for JA til HTTPS ifg informasjonen under, gjør det med en gang! OBS Følgerlista forsvinner, men for meg betyr det mer at besøkende kan se bloggen!
Følgere fortsetter å følge likevel fra egne blogger.
Jeg fikk tilbake Sia-bloggen, og ingen blir lenger tvunget til å gå inn på sider med lumske hensikter ved å åpne den i en søkemotor. 





Her er noen av sitene som automatisk kom opp på adressen til Sia- bloggen min. Det skal aldri skje igjen! 





Aldri oppgi IP-adressen til datamaskina di!

5 kommentarer:

  1. Ja, det skjer mye rart nå om dagen. Jeg har huket av for ja, der. Men alle følgerne mine er plutselig borte. De går i ett med baksiden på bloggen.

    SvarSlett
  2. Oisann! Dette hørtes skremmende ut!
    Fint at du fikk tilbake bloggen din :)
    Ønsker deg et godt nytt år!

    SvarSlett
  3. Uff, dette høyrest skummelt ut.
    Eg har ikkje sett noko slikt....

    SvarSlett
  4. Huff, det viste jeg ikke. Jeg har nok ikke huka av siden jeg har følgere som syns, men det høres ut til at det er lurt å gjøre. Er vel ikke så farlig om følgere ikke vises, tenker jeg.

    SvarSlett
  5. Det er da så irriterende, at andre skal blande sig i ens egne private sider. Det kan blive meget besværlift, er det ikke altid , men alligevel. Jeg fik for nogle år siden ødelagt min mail, da nogle syntes det var sjovt. Ikke at det er så forbandet interessant det der står, men det er mit og jeg kunne ikke bruge mailen. Der kan underlige henvendelser til mine kontakter, som intet havde med mig at gøre.Det er ubehageligt. Fik ny adresse, som så skulle sendes ud til alle, da den gamle adresse skulle lukkes ned. Jeg kunne jo ikke komme ind i min "kontaktbog" så der er nok faldet nogle fra, ingen tvivl om det. Nok ikke de vigtigste, så havde jeg hørt fra dem.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.