tirsdag 8. mai 2012

Få litt inspirasjon og la den vandre....


Ganske lenge har jeg vært betatt av Lisa Aisatos illustrasjoner i Dagbladets Magasin. Og jeg har flere ganger latt meg inspirere av hennes små, fascinerende figurer. Nå er Lisa i gang med å tegne illustrasjoner til en bok av Tor Åge Bringsvær, men før den kommer i trykken, slippes en bok av Gaute Heivoll, 'Svalene under isen' med illutsrasjoner av Lisa.
Lørdag var det et portrettintervju med ho i lokalavisa. Det jeg ikke visste, er at vi bor bare et steinkast fra hverandre! Ho i Skogveien, jeg i Bjerkestien.

På spørsmålet om hva som inspirerer ho, svarer Lisa:
Jeg kan bli inspirert av andre dyktige illustratører eller av en person med rar holdning eller en snodig nese på bussen. OBS.... jeg tar heldigvis aldri buss.... tenk om jeg plutselig hadde kunnet ane en viss likhet med mitt eget ansikt i neste bok!





Og utstillingen på bibliotekets barneavdeling må jeg bare få med meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.