søndag 6. desember 2020

Drøm

Elevarbeid av Roza

I have a dream, sa Martin Luther King.

Han fikk ikke oppleve at drømmen hans ga håp.

Håp om en bedre verden.

Vinden snudde.

Jeg har et håp om at også denne drømmen en gang kan bli din.

Jeg har en drøm om at også dette håpet en gang kan bli ditt.

Dette er de siste linjene i et dikt jeg skrev i et innlegg på 

Også i dette innlegget, her, viser jeg til dikt om en drøm, av Olav Hauge. Et av de vakreste diktene jeg kjenner til....
Og til slutt deler jeg en drøm til: En romjulsdrøm av Alf Prøysen, vår kjære landsdikter. Se videoen, klikk på bildet:




8 kommentarer:

  1. Otroligt vackra bilder och text som stämmer till eftertänksamhet!
    Ha det gott!

    SvarSlett
  2. Bilderna är fantastiska och tänkvärda.
    Martin Luther King ja.. År 2020 är det "Black lives matter" som dominerat efter våldet mot en svart amerikan. Hur långt har vi egentligen kommit alla dessa år. Inte speciellt långt enligt mig...

    SvarSlett
  3. Drömbilder! Konstverket i första bilden är ju helt fantastisk. Vilket elevarbete!

    SvarSlett
  4. Fine dikt og bilder til. Man får dype tanker av sånt, I have a dream..... Det første bildet med nettingdamen var så spesielt.Ønsker deg fine dager mot juletid!

    SvarSlett
  5. Vackra bilder och fin tolkning av temat.

    SvarSlett
  6. Väldigt vackra bilder och en fin tolkning av veckan tema- Och må vi aldrig sluta att drömma.

    SvarSlett
  7. Underbara tolkningar av drömtemat Tack för att du delar ta hand om dig och tack för att du är med!
    Kram Susanne

    SvarSlett
  8. Ser ut att vara en komplicerad dröm med många trådar.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.