tirsdag 1. desember 2020

De sju slaga

Det ble kakedamer i øra i adventskalenderen til barnebarnet i år !



fra melk.no Se https://www.aperitif.no/artikler/syv-slag-til-julekosen/184793

Hvilke sorter man baker til jul er forskjellig, varierer med geografi og familitradisjoner. Derfor varierer det også hvilke kaker man regner som de «sju slagene», men oftest er det disse sju slagene:  


Litt merkelig at jeg har postlagt dette innlegget, for jeg baker jo bare julekaker til jul, se "Julekakeraid" i etiketten!

2 kommentarer:

  1. Jipp... kakedamer i øra... ahhh :-)) Søt.
    I min region i Sachsen er den viktigste kaken i advent og jul "Dresdner Christstollen". Jeg har allerede prøvd å bake den selv, men vi har et mangfold av bakere i Dresden som baker disse stollenene på en utmerket og tradisjonell måte, og alle i området kjøper Chrisstollen fra favorittbakeren sin. Jeg baker adventskaker, småkaker av forskjellige slag og en tradisjonell familiekake til nyttårsaften... Og... Jeg flyttet også fra Dresden til Pulsnitz, en litt byen ... og i Pulsnitz, are Tysklands største pepperkakehåndverk ... er det åtte små bakerier hele året - Pfefferküchler - som bare baker pepperkaker :-) Det er fantastisk å gå gjennom gatene og innimellom for å nyte duften av krydder.
    Klem
    God advent

    SvarSlett
  2. Jeg prøvde å bake en Stollen i fjor om jeg ikke husker feil. Jeg har jo alle kakene dokumentert i "Julekakeraid"!Har du bilder fra et bakeri som bare baker pepperkaker? Kan du i så fall legge det ut på bloggen din? Ha fine adventsdager, og nyt lukta ;:OD)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.