mandag 27. april 2020

To ermer i ett



Det jeg liker minst ved å strikke gensere, jakker, votter, vanter og sokker, er at det må strikkes to like deler...  Men ved en tilfeldighet kom jeg over en teknikk for en stund siden, og nå når jeg skal gå i gang med å strikke to ermer til jakka, tenke på det og lette opp denne siden på you tube.
Bolen fikk hvit bunnfarve, synes det ble litt mye svart som i oppskriften, til en liten gutt.



Bolen ferdig strikka, så var det bare å prøve ut kunnskapen fra filmen over! Det gikk veldig greit, bortsett fra at jeg strikker ganske fast. Med litt for trange masker ble det vrient å flytte maskene fra plastwiren til selve pinnen.


Men når borden ned var ferdig på ermene, var jeg lei av å løse alle flokene åtte nøster garn stelte i stand. Da var tålmodigheten min brukt opp. Jeg ser fordelen av å strikke to i ett, men da helst med færre nøster. Det skal nemlig være ett nøste for hver farve på hvert erme.



Her er resten av tilbehøret:



1 kommentar:

  1. Kjempeflott! Så du er flink til å strikke også - kunne vel tenke meg det!
    Nå har jeg lagt ut innlegg om Bloggers Sunday Walk. Tror du vil synes det er spennende.
    Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.