fredag 3. april 2020

I DISSE TIDER 1



Her er mitt bidrag! Før og etter noen kommer inn i rommet.
Sibyl av Michelangelo kan sees i Det sixtinske kapell, Roma

Det inviteres stadig til nye utfordringer, her på instagram: 


Jeg ser at mitt bidrag ikke er kommet med i det gode selskapet på  hollandske instagramsiden kunst og karantene.
Hva kan grunnen være?
a) har jeg ikke klart å sende det, har det ikke kommet fram...
b) jeg sendte "karona-utgaven" som kanskje ikke er identisk med utgangspunktet, ble det galt...
c) bildet hadde for dårlig oppløsning. Det oppdaga jeg i etterkant - og lagde en ny, men siden jeg hadde prøvd å sende bildet allerede tre ganger, på ulike måter, følte jeg at det var nok.
Jeg er fersk på instagram til tross for at kontoen min ble oppretta for en tid tilbake.

Slik gjør du
Med den nye funksjonen dukker det opp et nytt ikon oppe til høyre i Instagram-applikasjonen. Dette ikonet er innboksen din, og alle direktemeldinger fra dine følgere havner her. Her kan du også ta bilder som du kan sende til utvalgte personer i Instagram-nettverket ditt. Du kan også kommentere bilder du har fått.
#6: Del bilder privat med venner
Instagram har en egen meldingsfunksjon kalt Instagram Direct som lar deg dele bilder og videoer privat med andre. Du finner innboksen din ved å gå til bildestrømmen og trykke på postkasse-ikonet øverst til høyre.
I tillegg til at du kan sende dine egne bilder via denne funksjonen, kan du også dele bilder andre har lagt ut på Instagram. Bare trykk på pil-ikonet under bildet, så vil du få opp en send til-meny hvor du kan enten søke opp brukere eller velge mellom nylige kontakter.

På tide å lære mer om dette mediet!
Jeg har allerede planer om et nytt bilde av en helt annen karakter, men med samme "før og etter"bilde. Synes det gir en god formidling av hvilken tid vi er inne i nå.


Litt om skikkelsen Sibyl
Den delfiske sibylle var en legendarisk skikkelse som fremsa profetier ved Appollos tempel i Delfi, på hellingene nedenfor Parnassosfjellet. Pausanias hevdet at denne sibylle var «født blant menneske og gudinne, datter av sjøuhyrer og en udødelig nymfe». Andre hevdet at hun var datter eller søster til Apollo. Atter andre mente at sibyllen opprinnelig mottok sine evner fra Gaia, som ga orakelet til Themis, som gav det til Føbe. Kilde


Da er jeg i det gode selskap, måtte bare lære meg å hashtagge først!

2 kommentarer:

  1. Jipp... stilig... jeg sydd i dag masker for munnen. Hilsener til deg.
    Best ønskener fra Viola.
    Hjemmekontor og vi har mye tid for hverandre.

    SvarSlett
  2. Og ... tusen takk for LINK ... herlig !!!

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.