onsdag 15. april 2020

Akantus




Jeg har lova å ta bilder innimellom alt som er lagra i garasjen og kjelleren - og innimellom hjemmekontor og husarbeid... 
Dette skapet og skjenken var møbler i et spisestuemøblement som moren og faren min hadde før de kjøpte nytt i teak til min konfirmasjon. Dessverre sto det ute i regnet før det kom inn i garasjen vår. Det var nok vann til å ødelegge fineren og beisen. Jeg er veldig glad i stilen, men aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Vi har ikke plass til mer, men jeg vil verken gi det bort eller kaste det. Finner nok en plass og bruksområde en gang.


Gamle lampetter ligger stua bort i et skap i kjelleren og lampekronene henger på en knagg oppunder kjellertaket. De kan kanskje brukes i den blå sovesalen i Lia! Merkelig at det ble noe av bildene, jeg så ikke hånda for meg i mørket.


Dette var hva jeg fant i første omgang.


I dag kom jeg til å tenke på det gamle skrivebordet som onkel brukte på kontoret til farfaren min. Det har jeg malt svart, og nå står det i gangen vår.
Akantusutskjæringene er på forsiden av de små skapdørene.

4 kommentarer:

  1. Hei! Så gøy! Du fant jo mye! Det er utrolig hvor langt et dekorasjonsmønster inspirert av et ugress som vokser rundt middelhavet har nådd! :)
    Da sender jeg bildene dine til Agnes, så legger hun dem inn på :
    https://akantus.no/participate

    SvarSlett
  2. Forresten, hvor er dette i landet? Alt Går Bra vil gjerne opplyse hvor omtrent tingene befinner seg.

    SvarSlett
  3. Ja, det er dette som skjer når man blir bevisst på hva som omgir en, man oppdager stadig nye ting med akantusdekor! :)

    SvarSlett
  4. Jeg har også lagt ut et blogginnlegg med akantusmotiv fra vårt hjem. Du kan jo ta en titt!
    God helg ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.