lørdag 28. mars 2020

Vårpussel



På vei til jobb står det en rosebusk i kirkeparken med noen skjønne, enkle roser jeg er blitt så glad i. Se rosa i innlegget: Noen dager framover
Denne sesongen er den siste jeg kan glede meg over disse rosene til og fra jobb (ser at de blomstrer i juni, kanskje skolene er i gang igjen da, håper det), derfor tok jeg noen nyper i høst (kan jeg se inn i framtida?). Det viser seg å være ett frø i hver nype. Nå får jeg bare håpe at de tre spirer, og jeg kan glede meg over rosene fortsatt, men i egen have..... hvis de blir like da, det er jeg jo ikke garantert!


Noen sjølplukka frø som er sådd i samlepotter.


Hva slags type frø dette er som har fått en sånn fin behandling, aner jeg ikke, kanskje det er fra samme rose som på det første bildet.... svaret vil komme for dagen!


Frø fra Saint Remy


Så oppdaga jeg meldugg på pelargoniaen inne, vekk med skuddet!


Noe frø blir med til blomsteregna foran huset i Lia!


Nå er det bare å vente, være tålmodig!

1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.