søndag 15. mars 2020

Hopp



Jeg hadde et håp om å gjøre et hopp over ukas utfordring, men likevel være med....Siden det er en fotoutfordring, må jeg jo ha med et bilde og da må det kanskje bli et bilde av et hopp, men hvordan visualiserer jeg et hopp over et innlegg? Det er en utfordring jeg ikke helt vet hvordan jeg skal løse, i skrivende stund!



I mellomtida kom jeg tilfeldigvis over dette bildet under rydding. Eldstesønnen har ettersøkt dette bildet i mange år, og jeg hadde lagt det pent inn i et av de mange albumene som finnes fra hans barndom. Bildet har en helt spesiell plass i hans liv. Det ble tatt i løpet av den siste vinteren i Trollstua barnehave. Bakpå sitter Andreas som i voksen alder er blitt en anerkjent alpinist og ekstemsportutøver, se: Fredriksstad Blad
Så kom løsningen:




Beethovens 9, 's kor stemte opp!
    Sola på himmelen gjorde et hopp,
    Et neonlys blunka to ganger til meg
Da du sa: Jeg tror jeg elsker deg
Mer tekst til Lillebjørn Nilsens sang Crescendo i gågata 

Og sola gjorde et hopp over denne søndagen, dessverre. 
Sol i går- sol i morgen!




16 kommentarer:

  1. Härligt med HOPP! Om våren, om livet, om kärleken...
    Ha en fin söndag!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  2. Där fick du till det riktigt bra!!

    SvarSlett
  3. Kreativiteten er det ikke noe å si på!
    Ha det så godt dere kan! Hilsen fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  4. Det var nog bra att du inte hoppade över utmaningen, för du löste den helt galant. Gillar den fina svartvita bilden med killarna. Dessutom är dina leggings skitsnygga. Men det har ju ingenting med hopp att göra egentligen;-)

    SvarSlett
  5. Ja, noen ganger er livet i seg selv et stor
    HOPP.
    Strålende bilde med snø moro, aking og gutter :-)
    Glede å se. Takk.
    God uke for deg. Viola

    SvarSlett
  6. Haha .. HOPPE over fotoutfordringen! :) Det må vel være ukas beste løsning!

    SvarSlett
  7. Bilden på sonen var helt underbar! Vilket hopp! Och tänk vad kul det är med snowracer!

    SvarSlett
  8. Det här blev riktigt bra! Man ska aldrig ge upp hoppet!
    Ha det gott!

    SvarSlett
  9. Vi behöver verkligen alla former av hopp i dessa tider. Kul att du hittade bilden med sonen. Bra att du inte hoppade över utmaningen.
    Ha det gott önskar
    Ingrid

    SvarSlett
  10. Det är roligt att se de glada barnen. Hoppet är det sista, som lämnar människan

    SvarSlett
  11. Vilken fin och hoppfull tolkning! Och så roligt att du fann igen foto på sonen och hans vän här på kälken.
    Texten är också hoppfull.
    Ha det gott! Så gott du kan.

    SvarSlett
  12. Du behövde inte hoppa över utan löste det galant! Gott om hopp hos dig! Ha det gott!

    SvarSlett
  13. Den första bilden är fantastisk och jag förstår att den är rolig att ha kvar. Du löste temat riktigt bra, vilket jag inte gjort än.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann, det første bildet er faktisk bare svart (men det ser du jo ikke, symbolsk tolking), bildet du sikter til er nummer to! Lykke til med ditt innlegg ;:OD)

      Slett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.