mandag 27. mars 2017

Hvilken farve er dette?




Mitt forslag:



Min erfaring er at når svart og gul blandes, blir det en farve med antydning av grønt, og det skal relativt mye hvitt til for å oppveie innslaget av svart. Det røde gjør at blandingsfarven kan oppleves som brun, men vet ikke hvor mye dette betyr i denne blandinga.
Mitt forslag kan minne om rå umbra:


Svaret blir gitt senere i dag på  https://www.facebook.com/forumfarge/ . Dette er en side for Forum Farge som har arrangert et seminar Tove referer til på sin blog fargene forteller.


Her er svaret: 



Over noen av svarforslagene

Mitt svar inneholder for mye gult, derav den grønne nyansen 
siden det er fifty-fifty med grønn og gul, og grønn er fifty-fifty blå og gul i G50Y ...
og nå ser jeg at jeg har skrevet feil i svaret på facebook!

Den ser jo slik ut: 

Godt det ikke var en lottogevinst som var premien!
For øvrig et mye bedre farvevalg til bruk enn mitt egentlige forslag - 
denne er jo bare vakker!


og denne mannen stiller et adekvat spørsmål 
for ren grå regnes ikke som en farve!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.