søndag 5. mars 2017

AidInAction




er en aktivitet elevene var med på rett før vinterferien.

Kort om Aid in Action:
Aid in Action er en frivillig hjelpeorganisasjon som ble startet i 2008 av Anne Louise Hübert.
Aid in Action har som formål å gi nødhjelp og hjelp til bærekraftig utvikling for fattige mennesker.
Innsamlingen har gått til nødhjelpsprosjekt i Kenya og Somalia, mens størstedelen av organisasjonens virksomhet er langsiktige prosjekter for fattigdomsreduksjon.
De innsamlede midlene har gått til boring av vannbrønner, bygging av vanninfrastruktur, veibygging, bygging av barnesenter, innkjøp av drivhus og mat til skolene og planting av papayatrær.
Aid in Action kjennetegnes for aktiv bruk av sosiale medier for å engasjere og oppdatere givere. Kilde

Elevene i første klasse solgte tegninger, og de spurte om jeg ville kjøpe. Som vanlig var jeg pengelens, og ba dem male et bilde til meg som de skulle få betalt for etter ferien. Da ferien var over, hadde jeg glemt hele avtalen, og en av de tre elevene jeg hadde hatt kontakt med, viska meg i øret: Vil du se bildet vi har malt til deg? Jeg fikk frysninger, så nydelige øyenstikkere. Jeg ble kjempeglad for at jeg hadde bedt dem male et spesielt til meg, for dette overgikk hva de hadde for salg tidligere. Midt i blinken for meg! De hadde snappa opp at jeg er svak for de insektene.





5 kommentarer:

  1. wonderful picture. so lovely and soft

    SvarSlett
  2. Virkelig et utrolig vakkert bilde, og flott at fortjenesten går til et så bra formål!
    Dette bildet vil du få mye glede av!
    Jeg har ennå ikke fått lest alt du har skrevet om sort. Men skal ta meg tid i dag.
    Takk igjen. En god uke ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  3. Så nydelege bilde.
    Fint å samlast om ei god sak.

    Fin tysdag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Under ara insekter - en sån där akvarell skulle man helt klart kunna hänga på väggen!
    KRAM
    Susie

    SvarSlett
  5. A good initiative - and nice dragonflies.

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.