torsdag 5. juli 2012

Ny type!



I dag har jeg fått besøk av en type jeg ikke har hatt besøk av før. Jeg snakker om en øyenstikker, liten og med kamuflasjedrakt. Er han ikke flott?




Skal se om jeg finner ut hva han heter....




Det er nok en hunn av Northern damselfly, Coenagrion hastalatum, sikkert ikke uvanlig i det hele tatt! Hannene har jeg sett mange av i åras løp her omkring.




Søk på Coenagrion hastalatum ga dette resultatet, og det kan ikke være den likevel!




Bildet lånt her. Hva kan det være da???
En Lestes sponsa hunn??? Edmeral damselfly??? Det passer jo bra til uniformen jeg beskrev også!




Bildet lånt her.

Jeg måtte bare kjøpe denne blomsten til øyenstikkerne i dag, klarte ikke å stå i mot. Nå er den planta i vannet, og så får vi se om det dukker opp lyse, rosa blomster i dammen etter hvert - og om øyenstikkerne vil kretse rundt dem!






2 kommentarer:

  1. i am loving this post!!!!
    i love dragonflies, they are such BEAUTIFUL living creatures!!!

    SvarSlett
  2. oh i love your new pic profle too, you look so sweet ^___^

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.