torsdag 27. oktober 2011

Himmelsk og ett motiv, tolv måneder, ett år


Tid for nytt motiv for hver måned. Dette året blir det tolv bilder, et hver siste torsdag i måneden, av den flotte eika på hjørnet av skolen vår.






Eika er nok eldre enn skolen som startet som Fredrikstad Offentlige Sømandsskole 4. april 1865. Murteinsbygningen til høyre sto ferdig i 1994 - det er der jeg har undervisningsrom.  Til venstre skimtes såvidt overgangen til den nye kroppsøvingshallen vår. Den ble innvia i fjor.

Vi har hatt en fin oktober med mange solskinnsdager og bra temperatur. På meg har det blitt dager med full sommer  sør i Frankrike også.





Her er Birgits månedsbilde: http://timjanoakleja.wordpress.com/2011/10/02/manadsbild-oktober-2011/


2 kommentarer:

  1. Bjørg Nina, hvem er det som arrangerer "ett motiv, tolv måneder, ett år"? Dette kunne jeg tenke meg å være med på, men jeg finner ingen link.

    SvarSlett
  2. Heisann alle sammen!


    Det har seg sånn at Lisa (http://numos.blogspot.com/2009/10/ny-utmaning.html) for drøye to år siden kom med denne utmaningen som skulle vare seks måneder. Det holdt i to sesonger. Uavhengig av hverandre fortsatte Birgit http://timjanoakleja.wordpress.com/ og jeg. Etterhvert ble vi klar over at vi begge to fortsatte og fikk med oss noen andre. Vi har holdt koken, men enkelte ganger har vi glemt å lenke til hverandres blogger for vi tar bildene på ulike dager i måneden.
    De andre som forsøkte å henge med, har falt fra ser det ut som.
    Det hadde vært moro om vi fikk temaet opp å gå igjen. Jeg kan godt være initiativtakeren.
    jeg synes det er fint å ha en dokumentasjon på hvordan stedet forandrer seg fra måned til måned.
    Er det flere som vi henge på?

    Klem fra Bjørg Nina

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.