torsdag 11. juni 2009

Ildsveve


En nydelig ildsveve er ørepynt på porselenshodet. Jeg tok avleggere av den i fjor ved en rasteplass på vei til Domkirkeruinene på Hamar. Der er det anlagt en flott urtehage som viser utrolig mange forskjellige urter. De har også salg. Selvfølgelig kom jeg ut derfra med posen full av grønne vekster. Det var da jeg skulle hatt blogg og skrevet om hvor jeg plantet dem. Nå har jeg ikke peiling på om de lever eller ikke - kanskje de bare har gjemt seg bort!



Heidelberg begynner nå å springe ut ved inngangsdøra vår. Den kan stå i blomst helt til jul hvis ikke kulda tar den. Den hilser alle velkommen med sine vakre røde kronblader. Den står i en murt kasse mot syd ved trappa. På nordsiden er det en tilsvarende kasse, men ingen roser vil gro der. Jeg har prøvd med mange. Etter en sesong gir de seg.

I dag er flere lass med jord trillet ned i haven. Det vil ingen ende ta. Rosene vil sette stor pris på fersk, fet, ny jord. Snadder!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.