torsdag 26. mars 2015

Elsker slike problemer... utfordringer




som dukka opp på facebook nettopp. Jeg hang meg på, og se jeg fikk samme svar som han foran meg- og vi er de eneste til nå som har kommet fram til at svaret er 49.
Hvorfor gjøre regnestykket så komplisert?

Første 7 trekkes fra med tredje 7, andre 7 trekkes fra med siste 7, da står 7x7= 49 igjen!
Enkelt! - Og det må da være riktig!




Flere forslag: 56, -7, 50, 0, 1, 14, 78, 91, 59, 15, 47, 42, 186, 7, who cares...

etterhvert kom det en til med 49 som svar!



Facts for English speaking and young people:  
÷ once upon a time meant subtraction!
Oj- andre tegn er deletegn, da blir svaret noe annet, nemlig: 50!
Det gjelder å ha samme symbolspråk... jeg var litt treg der. Skriver alle deletegn på den måten nå? 
Så lett kan man ta feil...
Må si jeg stussa litt da både ÷ og − forekom som tegn for subtrasjon i samme regnestykke. Det gjelder å følge med i datatida for matematiske tegn, tydelig vis!


Se facebooksiden her
Svaret kommer på mandag....
OBS siden ble oppretta i mai 2014, må lete litt for å finne svaret da!
Dette var mer komplisert enn regnestykket - jeg slår meg til ro med at svaret er 50.

http://www.algebra.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.