onsdag 15. februar 2023

Mullig eller grusomt


Føler meg relativt god til å forstå det svenske språket siden jeg bor ikke langt fra grensa, og det er like vanlig å dra til Sverige som å dra til Oslo...  Men jeg ante ikke at ordet mullig betydde grusomt.

Det skjer mye grusomt i livene våre for tida, det er beintøft og slett ingen dans på roser. Krig, jordskjelv, ulykker, tragedier, nedgangstider osv herjer.

I dag delte de ut bøker på Bok og kaffe, og jeg valgte bok etter forsideillustrasjonen. Jeg er jo svak for øyenstikker. Trodde det skulle være en bok å glede seg over, men så viser det seg å være om en mann som har ikke det lett i livet (hvem har forresten det?). Litt katarsis vil boka muligens kunne gi.

Det passer kanskje til dagens utfordring som er grusomt....

@underbaraclaras #fångafebruari


4 kommentarer:

  1. Øyenstikker sies å bringe lykke. Derfor er det mulig at det kommer bedre tider.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og det vil bli et blogginnlegg om det. Det er under bearbeiding!

      Slett
  2. Jeg kjente heller ikke dette ordet. Men vi lærer så lenge vi lever! Og la oss håpe at det snart blir bedre tider.
    Ser at du har mange fine innlegg før dette. Jeg har ikke orket å legge ut noe i det siste. Skal prøve å få tatt meg sammen.
    God helg ønskes av Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må da være greit å ta seg pauser innimellom, Tove. Dagene flyr av gårde, og det er ikke alltid like lett å finne tid til blogging. Omstendighetene gjorde også at jeg fikk meg en lengre , utilsikta pause. Tråden er tatt opp nå...

      Slett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.