lørdag 6. juli 2019

Hvilket skal jeg velge...


Peacerosa ved inngangen

Dette er jammen ikke lett! Her trengs stor tankevirksomhet. Får se hva jeg velger utover dagen...
Har skjønt at jeg egentlig ikke trenger å tenke så mye, for mitt problem eller utfordring er nok at jeg tar over andres problem i for stor grad. I det lange løpet er det mest sannsynlig viktig at de som eier det, også må løse det. Jeg kan godt gi råd og hjelpe, men til syvende og sist må avgjørelsene, løsningene, valgene og håndteringen overlates til dem som i utgangspunktet eier problemet. Det kan være ganske så vanskelig av og til, tungt og skikkelig slitsomt i lengden. Livet kan være tøft for enkelte, og da er det viktig å vise empati og ha omsorg som forelder, ektefelle, venn, kollega, lærer, nabo, medmenneske osv., men også vite hvor grensa går. Dette er nok et "allment" problem, alle vil nok av og tid føle på hvordan andre strever og sliter, og kjenne det på egen kropp. 
Vi må stole på og ha tillit til at utfallet blir til det beste sett i perspektiv. Og huske på at "vi" lærer av våre feil.
Som Bjørn Eidsvåg synger om i sangen sin:
Eg ser

Eg ser at du er trøtt
Men eg kan ikkje gå alle skrittene for deg
Du må gå de sjøl
Men eg ve gå de med deg
Eg ve gå de med deg
Kom også til å tenke på teksten Gi slipp av slampoeten Fredrik Høyer:

Når du tror du aldri kommer over det
Når du ser det som går vekk når du ser på det
Når du ser svarte katter i hjørnet av øyet i mer enn en måned
Når du ser mer enn en måne og alt begynner å snurre, snurre fortere og fortere
Les mer, her 

Og frimodig tar jeg på meg berlokken hver dag... kanskje jeg skulle bytte den ut med et annet smykke innimellom?
Berlokk
Kvinnene og berlokk


Se siden Kunsten av å gi slipp, her.
En hilsen fra søsteren min:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.