søndag 7. juli 2019

Erteblomster skal pryde et medtatt stjernebed



Jeg hadde planer om å reparere Frøyas stjernebed der jeg har hatt blomster som spesielt er knytta til fruktbarhetsgudinna. Det har vært litt forskjellige planter fra tid til annen, ikke alle har funnet seg til rette - og steiner har begynt å falle ned.
Jeg hadde trodd at markjordbærne ville dekke mye av utsiden, men markjordbær gjør som de vil, og er alltid stedbundne. 
I dag har jeg planta sukkererteblomster som jeg håper vil gjøre den nytten, kamuflere skår i "kunstverket". Det var også sukkererteblomster der i 2011!
Av planter som har forblitt i bedet er dagfioler, klasenellik, reinfann, vendelrot og ryllik. Akeleie er planta på nytt!

Innlegg om blomstene i stjernebedet 1
Innlegg om blomstene i stjernebedet 2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.