fredag 5. juli 2019

En have med mange rom



krever sitt av stell, og det blir sjelden fullført 100 %. Det blir litt her og litt der. 
I dag har jeg ordna litt i medisinurtebedet. Klipt, luka, flytta, planta, fjerna, dandert mm.
Det ser langt fra perfekt ut, men en del bedre enn i dag tidlig.
Jeg fant ny plass til sikoriplanta, vanskelig å se, men den er litt til høyre for midten.


Flottere nattlysplante har jeg aldri hatt før...


Begge plantene er sådd av frø jeg har sanka, den til høyre er nattlys. Hva den til venstre er, aner jeg ikke!


Mer nattlys og kjempeverbena.



Jeg fikk en ny kvann til å vokse, nå vet jeg at jeg må ta frø fra den for å så. For neste sesong har jeg ei lita plante på "lager".



En skikkelig villhave med kjempeklokker, blå og hvite.
Andre haverom er Oasen, Ingerslund, Eiriksplass, Rosebedet, Frøyas stjernebed, Nyttehaven, Fossefallet, Rhododendronstedet, Steintrappa, Maturtebedet, Kjøkkenterassen, Peonbedet, Inngangsbedene med sommerfuglbuskene og Bedet mot gata.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.