fredag 22. februar 2019

Over til tempera...




I lys av de såkalte klimademonstrasjonene som jeg heller vil gi navnet demonstrasjoner for ren luft, rent vann, ren jord, ønsker jeg å fokusere på hva vi som lærere i kunstfag kan bidra med i bekjempelsen av forurensing i jobben vår.
Jeg gremmes hver gang et glass med skyllevann slås ut i vasken. Vannet er fullt av mikroplast som passerer renseanlegg og kontroller på veien ut i havet. Dersom vi erstatter akrylmaling med nedbrytbare malingstyper, kan vi være med på å ta ansvar for felles framtid. Det burde ikke være så veldig vanskelig.
Men aller først bør jeg begynne sjøl, gå foran som et godt eksempel!

1 kommentar:

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.