mandag 27. juni 2011

Den vakreste blant de staselige

.
Nå springer peonene ut. Mine står i skyggen, og kommer derfor ikke i blomst før andre er visne.
Og bedet skal utvides, og flere skal få plass. Det er der jeg lager avismur.






Kanske jeg prøver meg for fjerde gang på en trepeon også. Den siste kjøpte jeg samtidig med min søster på havemessa for tre år sida. Den kom ikke tilbake våren etter, men i fjor stakk den opp av jorda. I år er den borte igjen.





Kanskje jeg ikke hadde optimale forhold for den. Best å sjekke anvisninga på baksida før den plantes!
Søsteren min sin peon derimot står nydelig og tar i mot alle komplimenter, bukker og nikker i vinden.




4 kommentarer:

  1. Pioner är väldigt vackra men de verkar lite svåra, de får ju inte planteras för djupt heller. Hoppas du lyckas med trädpionen till slut!

    Ja det är väldigt jobbigt med den perioden G är i nu, både för oss och för honom. Men den borde snart vara över, det ska bli skönt. Det hjälper i alla fall att veta vad det beror på!

    Kram

    SvarSlett
  2. Jeg hadde mange flotte peoner en gang, men i den nye lille hagen vi har er det kommet nå en busk. Men det vil ta år før den er stor ob blomstrer. Dine e vakre!

    SvarSlett
  3. Sena? mina är fortfarande i knoppstadiet. Jag tror det är regnet som gör det. Du har massor av fina plantor i hagen, den blå rosen, underbar. önskar mig också en blå. Salvia får jag aldrig att övervintra, bortsett från den 'vanliga' men den försvann också i vinter..lite sol nu hade varit fint, men med lite positiv täkning - vi slipper ju vattna :)

    SvarSlett
  4. stunning!
    I just love the little birdies below :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.