lørdag 25. juni 2011

Avismur

.
Innimellom blogginga er jeg murmester. Så i dag at jeg burde mure en avismur bak peonbedet for der heller det så mye ned mot naboen at plantene lider av det. Mer jord trengs, men den bør ikke havne på naboens eiendom! Derfor satte jeg i gang med mitt tredje murprosjekt bygd opp av aviser.
Den første muren bygde jeg for flere år sida etter et tips jeg leste om i en avis. Den er nå blitt solid og er overvoks av efaøy og kaprifolium.






Den er jo ikke like solid som en betongmur, likevel - den duger fint til å holde maturtebedet på plass sånn at det ikke siger ned til rododenronbuskene.
Neste bildet viser muren jeg lagde fjor. Den er ennå ikke  blitt skjult av planter. Trodde sitrongresset skulle gjøre det, men gresset kommer nok ikke mer ...






De siste bildene er fra dages jobb ... som ennå ikke er ferdig.






Visene brettes mot midten og brettes igjen, vætes og legges i mønster der avisene overlapper hverandre. Holdes fuktig en dag eller to!


Hakkespetten som vi kan følge med på hva gjør, fra verandaen! Naboen byr på mat...




.

2 kommentarer:

  1. Jeg er imponert over alt du rekker å gjøre!!

    Avismur har jeg aldri hørt om, men det var jo en kjempeidè. Virkelig smart! Det skal jeg ta med meg. Kan sikkert brukes flere steder i hagen.
    Det ser fint ut på første bildet der det er grodd til.

    (Og som du sikkert så rakk jeg aldri å få ferdig Fairy Day innlegget. Fikk bare gjort halve. Kanskje jeg sparer det og gjør det ferdig til neste år :))

    SvarSlett
  2. Den avismuren var en smart løsning. Detter er det best å notere seg bak øret.
    Takk for tipset :-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.