torsdag 24. mars 2022

Selfie i ord -og tolv svar, 12

1. Mitt yrke: Lektor

2. Brädspel: Ryktet går, det spiller vi sammen med barnebarn når vi er på Lia


3. Bästa köksprylen: Rasp


4. Bil: Polestar


5. Älsklingsmöbel: Rullebord


6. Öl: 

Her måtte jeg google, for jeg drikker ikke øl, null peiling på typer.

7. Tidning jag läser: OBOS-bladet


8. Favorit i garderoben: T-skjorter


9. Basvara: Tørrgjær


10. Radiofavorit: Radio Norge


11. Material: Ebonitt (dette bare kom rett ut av det blå, - et ord som slutter på itt, må da være et material, tenkte jeg...googlet i etterkant: hard gummi!) 


12. Underskattad matvara: Tørka tranebær eller annen frukt og bær, alt mitt er spist opp!


Denne utfordringen er å finne hos Klimakterie Häxan!


6 kommentarer:

  1. Jag var lika sen som du, men för mig berodde det på datorn som levt sitt eget liv.

    SvarSlett
  2. Rullbord är praktiska, men vad r det för en basvara du nämner? Min kunskap i norska är inte så värst stor.

    SvarSlett
  3. Torkad frukt är lite onödigt gott, rena godiset faktiskt ... Öl förstås ännu mer onödigt, lika bra eller egentligen bättre att avstå som du gör. Kul att kolla in ännu en selfie hos dig!

    SvarSlett
  4. Roligt att läsa dina svar! Och visst är rullbord praktiska till mycket.
    Ha det gott.

    SvarSlett
  5. Torka frukt låter gott och nyttigt, bättre än choklad som jag äter ,-) T tröjor älskar jag, passar till allt. Va snyggt rullebord du har, med mycket fint på, gillar det jättemycket!
    Snygg bil ,-) Ryktet går, det spelet låter roligt, undrar om det inte är det som äldsta dottern med familj och vänner spelar, måste kolla. Vi ska få vara med någon gång ,-))
    Det gick ju lätt för dig det här, nu är det nytt på G! Ha det jättefint ,-) Primrose ,-)

    SvarSlett

Hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen.
Det setter jeg veldig pris på!
Alle kommentarer vil godkjennes før publisering.